Ciekawostki

Najnowsze

Identyfikatory ash zapewniają odpowiednia wizualizację w Twojej firmie.


marketing, promocja, pr

Marketing przyjacielem przedsiębiorstwa




Jeśli prowadzisz własną firmę to z pewnością niejeden raz zastanawiałeś się co zrobić, aby wybić się na tle branżowej konkurencji, a dzięki temu poprawić swoją pozycję i zwiększyć wyniki sprzedaży.

To pytanie towarzyszy od zawsze każdemu przedsiębiorcy. Nie powinno to dziwić, wszak zysk jest podstawowym powodem prowadzenia działalności gospodarczej.

Dylemat ten dość szybko doprowadził do wyodrębnienia specjalnej dziedziny nauki, zajmującej się badaniem i opisywaniem procesów zachodzących w dziedzinie handlu. Marketing - bo o nim mowa - nie tylko jednak bada stan istniejący, lecz także daje przedsiębiorcom do ręki narzędzia, umożliwiające stymulowanie relacji pomiędzy firmą a jej klientami.

Nie odkryjemy tutaj Ameryki, jeśli powiemy, że to reklama wciąż jest podstawowym narzędziem wpływania na postawy konsumentów i postrzeganie firmy wraz z oferowanymi przez nią produktami. Jak zatem posługiwać się odpowiednio tym instrumentem, aby z jednej strony osiągać pożądane rezultaty, a z drugiej ponosić na ten cel nakłady do nich współmierne? Pytanie dość oczywiste, a jednak wciąż nie da się udzielić na nie jednoznacznej odpowiedzi.

Podstawową kwestią jest tutaj wielkość firmy. Jeśli mamy do czynienia z firmą z sektora średnich i dużych przedsiębiorstw to naturalnym wydaje się wyodrębnienie w jej strukturze działu marketingu, jako podstawowej komórki zajmującej się tego typu obszarem, w tym właśnie reklamą.

Inaczej sprawa wygląda w przypadku firm małych, często zatrudniających - poza właścicielem - kilka osób. Z uwagi na skalę działalności ciężko sobie wyobrazić tworzenie prężnego działu marketingowego, z naciskiem na zajmowanie się sprawami reklamy. W takich sytuacjach najbardziej oczywistym wydaje się skorzystanie z usług podmiotu zewnętrznego.

Współpraca z tego typu podmiotem zapewni nam realizację przemyślanych kroków w zakresie reklamy, przy jednoczesnej rozsądnej wysokości środków przeznaczonych na ten cel. Z punktu widzenia małej firmy jest to najlepsze rozwiązanie, pozwalające - w razie kryzysu - w szybki sposób zredukować ponoszone wydatki. A to właśnie pełna kontrola nad finansami jest w przypadku firmy tej wielkości najważniejsza w drodze do sukcesu.

Zdjęcia naszego reportera


marketing
promocja
pr