Ciekawostki

Najnowsze

Identyfikatory ash zapewniają odpowiednia wizualizację w Twojej firmie.


reklama, promocja, pr

Tajemniczy klient coraz popularniejszy




Coraz większa konkurencja i zrównanie się cen w wielu branżach powodują, że o powodzeniu w biznesie często decydują szczegóły.

Jednym z najważniejszych jest poziom obsługi klienta. Jak jednak rzetelnie zbadać rzeczywiste zaangażowania i kompetencje pracowników? Rozwiązaniem może być tajemniczy klient. Mystery shopping to termin, który rozwinął się oczywiście w USA.

To właśnie tam rozpoczęło się planowanie i prowadzenie badań marketingowych, które poddawały analizie także obsługę klienta detalicznego. Zazwyczaj schemat działania osoby, pracującej jako mystery shopper, jest taki sam. Od firmy, dla której zlecenie wykonuje, otrzymuje konkretne wytyczne - dzięki temu wie, na co ma zwrócić szczególną uwagę. Najczęściej jest to znajomość asortymentu przez sprzedawców, ale też ich kultura osobista, szybkość znalezienia alternatywnych rozwiązań i wpływ na decyzje zakupowe klienta.

Czasami należy też ocenić czystość sklepu, poprawność ułożenia towaru na półkach, a nawet to czy wydając resztę, sprzedawca podaje bilon do ręki, na podstawkę czy na ladę z której trudno go wziąć. Oceny tajemniczych klientów wpływają nie tylko na premię czy awanse poszczególnych pracowników, ale także na wypracowanie zmian i strategii, które sprawią, że sprzedaż w firmie będzie bardziej efektywna.

Nie zawsze wystarczy bowiem odebrać telefon przed drugim dzwonkiem, jeśli potem w trakcie rozmowy klient nie otrzymuje satysfakcjonujących propozycji.

Autorem tego artykułu jest specjalista ds. przeprowadzania badań 'Mystery Shopping' w firmie Smartcheck.pl.

Zdjęcia naszego reportera


reklama
promocja
pr